Assortiment!

28-02-2020

Met welke producten profileer je je bedrijf?
Dat is voor velen verworden tot een gewoonte. Profileren kun je op verschillende manieren doen, zelfs als we het niet over de “tool” prijs hebben.

Wat dacht u van de moderne mogelijkheid om uw klanten te bereiken via de sociale media? Voor velen onder u is dat (nog) een ondergeschoven kindje. Toch is het noodzaak om u hierin te verdiepen.

Profileren kan ook met uw uitstalling in en voor uw winkel of op de markt. Heeft u zichzelf aangeleerd om met de ogen van de consument te kijken? Wisselt u voldoende met producten of houdt u het bij de mainstream producten die minder aandacht nodig hebben. Laat u met regelmaat iets nieuws zien op een zichtbare plek? Wat ruikt een klant als ze bij u in de zaak komen? Geurige aardbeien of verse erwtensoep? Laat u met regelmaat iets proeven? Heeft u aandacht voor de kinderen die mee komen met hun moeder of opa en oma?

Daarnaast zijn locatie, prijs en communicatie voor de toekomst van uw bedrijf en het is belangrijk dat u uw profiel goed inkleurt. Denk er maar goed over na en mocht u vermoeden dat u daarbij hulp nodig heeft, schroom dan niet om een ander mee te laten kijken. Die ander kan iemand zijn die u kent, een collega of een kennis die toevallig goed is met de moderne media of uw verkoper of noem maar op. Als u er maar met regelmaat over nadenkt.