Extreme piek met kerst verwacht

18-12-2020

Stel uw klant niet teleur en garandeer 1,5 meter

De spreiding van klanten tijdens Kerst wordt heel belangrijk. Niet alleen voor jezelf,  maar ook voor de klant. Om in deze tijd een klant tevreden te stellen, zijn niet alleen goede producten nodig, maar ook een goed gevoel over de organisatie tijdens het winkelen, afhalen of zelfs het bezorgen van de boodschappen. Indien u nu ‘punten’ scoort, zou dit zomaar een trouwe klant in 2021 kunnen worden.

  • Werk met bestellingen

Laat bestellingen ophalen op tijden die jou het beste uitkomen. Zorg dat de bestellingen georganiseerd klaarstaan (op nummer of alfabet). Denk hierbij ook aan diverse mogelijkheden als locatie, zoals: markthandelaren vanuit de vrachtauto, vanuit een achterdeur of leeg winkelpand/horecagelegenheid in de buurt, (markt)kraam of container.

Het voordeel van een aparte locatie is dat de druk uit de winkel is. Denk aan opties als: van tevoren betalen, via mobiele pin (op tijdelijke locatie), via een Tikkie, of via de webshop met Ideal. Werk zoveel mogelijk met ervaren medewerkers (dit voorkomt ergernis). Verruiming van openingstijden geeft meer rust en overzicht voor de klant en aan medewerkers.

  • Maak het wachten leuk

Maak het wachten aangenaam en gezellig. Regel bijvoorbeeld een tent of een kerstman. Je kunt een vereniging inschakelen met enkele vrijwilligers. Zij kunnen bijvoorbeeld toast, soep, of chocomel serveren en hiermee geld inzamelen voor hun clubkas. 

  • Bestel de bulk op tijd bij de groothandel

Bepaalde producten (zoals Citrus- en hardfruit) kunnen prima ruimschoots van tevoren besteld worden.

Verder is het raadzaam om een teambespreking te houden: wie doet wat en hoe wordt het gedaan? Je kunt ook mensen regelen die het deurbeleid in goede banen leiden.

Aanpassingen zijn heel belangrijk in deze tijd. Succes met het uitzetten van de veranderingen! Een goede verkoop en gezellige feestdagen toegewenst.