Oeps, sorry

04-09-2020

Ook ministers maken fouten en ja, hiervoor zouden ze net als alle andere burgers beboet voor moeten worden. Je ziet in de praktijk echter dat de meerderheid van het volk bereid is dit geval te vergeven en de minister op zijn plaats te laten zitten.

Hoe gaat zoiets in de handel? Natuurlijk vindt niemand het leuk als er iets fout gaat, maar wat van belang is dat je er met elkaar over praat. Als uw klant komt met iets dat niet goed is, kun je niet een standaard antwoord geven dat het niet aan jou ligt en altijd de schuld aan iets anders geven.

De klant heeft altijd gelijk, dat is het uitgangspunt. Hoe je van tevoren communiceert over de omstandigheden van een product of de logistieke situatie is een andere mogelijkheid om de klant op tijd te informeren over eventuele problemen die zich voor kunnen doen. Noem de weersomstandigheden, niet alleen van vandaag, maar ook van de afgelopen periode of zelfs van het bloesem seizoen van sommige producten.

Ook worden er in deze Corona tijd minder vliegtuigen ingezet om vracht te halen, de regelmatige drugsvangsten zorgen ook voor ongewenste vertragingen bij containertransporten en zo zijn er nog veel meer redenen te noemen waarom iets misgaat. Maar laten we vooral kijken naar wat er goed gaat, want er is ook veel moois en goeds te melden en onze branche gaat als een trein! Zo krijgen we vandaag weer de eerste witlof van onze vaste teler Vahl, die ons tot het voorjaar weer voorziet van de mooiste en lekkerste witlof. Dus laten we vol gas doorgaan met het verwennen van de consument en zo positief het najaar ingaan!