Week 5
Week 5 alweer. Blue Monday achter de rug, het leven gaat zijn gewone gangetje.
De consument wordt gelokt met heel veel aanbiedingen vanuit de supermarkten, die overigens volop reclame maken voor de consumptie van groente en fruit, tot en met Tom Dumoulin aan toe. Mooi is dat om te zien, dat ze met man en macht ons product in de markt willen zetten. Verstandig ook, want een betere consumptie van groente en fruit zorgt voor een gezondere bevolking.
Naast de normale prijsaanbiedingen zie je ook heel veel 1+1 gratis of 3 halen 2 betalen. De vraag is zit een consument te wachten op extra product? Dat weet ik zo net nog niet. Als je met zijn tweeën spruitjes koopt, wil je toch niet voor 2 dagen spruitjes of wat ze dan ook maar aanbieden.
Laten we genieten van de aandacht voor ons product. Dat op nummer 1 en als u, de AGF-specialist, nu de consument gaat bedienen op de manier zoals ze dat graag willen, dan kunt u gewoon scoren. De juiste hoeveelheid, prijs en met name kwaliteit wil men zien.
In de jaren 70 adverteerde AH met: “wij letten op de kleintjes”. Gekscherend adverteerde een overbuurman terug: terwijl de buurman (AH dus) op de kleintjes past, kunt u bij ons lekker rustig boodschappen doen.
Humor, opgewektheid, opgeruimd zijn en aandacht voor de consument. Dat zijn naast veel andere, uw tools om uw zaak draaiend te houden en positief in de markt te zetten.
Power fruits
De blauwe bessen hype zet nog steeds door. Er is veel aandacht voor dit product en als u de komende week ook nog een actie wilt met voordelige blauwe bessen, dan is dat heel goed mogelijk. Wij hebben ons verzekerd van voldoende aanvoer en u kunt met uw verkoper een mooie scherpe weekprijs afspreken voor dit heel leuke product.
Het is bijzonder om te zien hoe een klein product in een paar jaar tijd wordt omarmd en uitgroeit tot een onmisbaar product, dat voor de gezonde producten klant een reden kan zijn om even om te lopen. Want blauwe bessen horen nu eenmaal thuis in een sportief en verantwoord dieet.