Verrassingen

25-11-2019

Wie houdt daar nou niet van?

En wat doet u de komende week? Iedere klant een presentje van Sinterklaas?

Zou het uitmaken of er gewoon een mandarijntje in een papiertje zou zitten of deelt u een paar pepernoten uit?

Uw klant houdt van verrassingen, daar kunt u van overtuigd zijn. Niet dat ze er echt op staan te wachten, maar gewoon een aardigheidje, een beetje aandacht, dat vind iedereen toch leuk.

Dan de jeugd die in uw zaak komt, ook deze, soms gewoon vervelende etterbakjes of verwende nesten, gaan met plezier uw zaak uit na een beetje aandacht. Dat kan variëren van een knipoog, tot een kort gesprek, een aardigheidje of een complimentje.

Dat houdt de gang naar de AGF-specialist levend en de toekomst open. Maar u moet daar wel iets voor doen, het gaat nou eenmaal niet vanzelf. Deze week kan de Sint u daar dus een beetje mee helpen, maak daar gebruik van.

Wat voorbij is vergeten we graag….
Soms vraag je je af, waarom producten zo duur zijn. Er doet zich nu een mooi, maar ook lastig, voorbeeld voor. Broccoli is de afgelopen tijd enorm gestegen in prijs en is zo ongeveer niet meer verkrijgbaar. Hoe kan dat nou?

Als u even teruggaat in de tijd, weet u vast nog wel dat er begin september erg veel water is gevallen en veel overstromingen waren in het gebied waar verreweg het meeste van deze groente groeit. Broccoli heeft een groeicyclus van 90 dagen. Ga je die 90 dagen terug in de tijd, dan kun je begrijpen dat veel, heel veel aangeplante broccoli in die periode verloren is gegaan. Dit is de reden en het zal best wel weer herstellen over een poosje.

Ook dat poosje kun je een beetje uitrekenen. De problemen waren het grootst rond 12-14 september. Tel daar twee weken bij voor inventarisatie en herplanten, dan zit je op 1 oktober en tel daar 90 dagen groei bij, dan zal het logisch zijn dat zo rond 1 januari de productie weer op orde zal zijn. Maar niets is zo vreemd als het prijsvormende proces tussen vraag en aanbod. Dus verrassingen zijn in de handel nooit uitgesloten.