Off season

02-11-2019

Soms heb je producten die het hart van de consument raken, zelfs buiten het echte hoofdseizoen!

Dan kun je in de winter of de herfst dus prima scoren met een voorjaars- of zomerproduct en andersom natuurlijk. Want begin augustus spruitjes of boerenkool, dat vinden mensen best wel leuk. De grote kunst is het doseren van dit soort acties. Zo af en toe een leuke scherpe actie tussendoor kan succesvol zijn, maar te lang aanhouden en doordrammen zal de consument niet op prijs stellen. Het is dus schaken geblazen in je zaak.

Schuif je de ene week het ene naar voren, dan moet dit product de week erop weer uit de aandacht gehaald worden. Het blijft belangrijk dat je de hoofdproducten wel “in het seizoen” houdt. Dus nu, in de tweede helft van de herfst moet er voor 90% aandacht gegeven worden aan producten die nu belangrijk en vol van smaak zijn, zoals citrus, paddenstoelen, pompoenen, wintergroenten, hardfruit enzovoort.

En dan zo af en toe voor een verrassing zorgen, zoals wij deze week doen met de Galia meloenen uit Brazilië. Gewoon omdat ze prima van kwaliteit zijn en door ruime aanvoer ook nog eens goedkoop. Na deze week kunnen ze gewoon weer op de achtergrond meedraaien in uw zaak, zoals er zoveel producten zijn die in deze periode niet voorop hoeven te liggen.

Hoe je dat het beste invult is aan u, u bent AGF-specialist. U kent uw klant en zijn wensen. Dus u levert en promoot de juiste producten en zo af en toe een kwinkslag naar een ander seizoen maakt het leven alleen maar extra leuk!