Campagnes

13-09-2019

Als je het in Nederland over de bietencampagne hebt, dan denken de meeste mensen aan de oogst van de suikerbieten. Dan doe je een ritje over het platteland en in een wat natte herfstweek kom je dan onder de modder weer thuis. Brrr wat een gesmeer op de weg.

U kunt de komende week ook een bietencampagne voeren, maar dan met een van de lekkerste en populairste groenten van het land. Het klinkt best wel lekker om in uw reclame-uiting eens een ander woord te gebruiken: “bij ons is het deze week bietencampagne’’!

In een normale situatie koopt een consument gewoon zijn aardappelen, groente en vlees op de automatische piloot. Het is een kunst om iemand uit die sleur te trekken en te verleiden tot aankoop van iets anders dan gewoon.

Een specialist verstaat die kunst als geen ander, tenminste als u een beetje actief bent. Dus denk er met regelmaat over na of houd brainsstormsessies met uw personeel en met andere mensen die u een warm hart toedragen. Bedenk zo acties, wedstrijden, competities, proeverijen of andere verrassingen om uw klant te triggeren. Laat zo uw zaak een levendige zaak zijn of worden, waar de consument met plezier aankopen doet.