Wat een mooie tijd van het jaar!

31-05-2019

We zitten dik in de lente en dat merk je aan alles. De consument heeft zin in onze producten en we genieten iedere dag nog van de laatste wintergroenten. We consumeren volop lenteproducten en zelfs veel zomerproducten zijn volop beschikbaar. De nieuwe aardappelen dienen zich aan, aardbeien en ander klein fruit is er volop, meloenen en steenfruit is prima van kwaliteit, Hollandse bospeen en tuinbonen zijn ook alweer beschikbaar en zo kan de lofzang op onze mooie producten een hele tijd doorgaan.

En de consument die is te verleiden door al dit lekkers. Maar het is en blijft een kunst om ze over de drempel te halen. Daar moet uw focus op liggen. Presentatie, product en prijs zijn belangrijk. En laat zelf ook zien hoe u geniet van dit seizoen.

Want de consument heeft meer verleidingen. Hier en daar een dagje vrij zorgt voor onregelmatigheid, een warme en zonnige dag zorgt ook voor ander consumptiegedrag. Zo natuurlijk ook een koudere natte dag of avondvierdaagse of andere verenigings- en schoolactiviteiten die in deze tijd van het jaar regelmatig voorkomen. Iedere dag is dus weer anders en u kunt dus dagelijks de uitdaging aangaan om de juiste snaar te raken en zo de consument naar u toe te trekken.