Moederdag
De dag dat alles in het teken staat van alle moeders. Zondag is het zover, moederdag. De één vindt het commerciële poespas, de ander hecht er waarde aan en gaat bij ouders/schoonouders op visite. Linksom of rechtsom het brengt iedere specialist wat, zolang je er maar aan mee doet!
Er is meer vraag naar lekkernij en vooral naar aardbeien en asperges. Traditioneel zien wij de prijzen omhoog gaan, ook deze week. De temperatuur is helaas aan de lage kant, wat de groei ook niet bevorderd. Het aanbod kan de vraag niet aan, dus automatisch ligt de prijs wat hoger oftewel marktwerking. Enerzijds kunnen we denken poeh wat vervelend, want wat doet mijn concurrent of wat doet…. Ik heb toch echt de overtuiging dat een hogere prijs bij asperges de lust bij de consument toch meer drijft. Aspergeklanten zijn vaak klanten die beseffen dat het niet goedkoop is. Ze zullen nu aan hun omgeving kunnen zeggen wij eten/aten asperges. Als het een gemeengoed is, wordt het normaal. Het staat niet voor niets op veel menukaarten in restaurants. En natuurlijk praat ik nu over een groepje consumenten, wat veelal uw trouwe klanten zijn. Het volgende moment kunt u echter wel te duur zijn. Daarom moet u de consument de keuze geven. Goedkoop of klasse 2, u zal iets moeten aanbieden naast de mooie luxe asperges/aardbeien. Want de klant moet continu het gevoel hebben dat er maar 1 adres is waar je altijd slaagt ongeacht je portemonnee.
Gelukkig zijn er naast deze twee hot items tal van mogelijkheden om uit te pakken. En dan denk ik zomaar aan gratis krieltjes bij aankoop van asperges, frambozen, blauwe bessen, bramen, aspergepakket, wafels, slagroom, bij aankoop van x euro verse sinaasappelsap noem maar op. Genoeg lekkernij om iedere moeder mee te verwennen. Want in aanloop naar deze dag moet de specialist toch gezien worden als de gezonde snoepwinkel.
En als dat nog niet genoeg is kunt u denk ik ook samenwerken met lokale specialisten? De bakker past natuurlijk in een mooie samenwerking. Stel bijvoorbeeld samen een heerlijk ontbijt beschikbaar. Of een gezamenlijke cadeaubon? Nogmaals genoeg redenen en mogelijkheden die we kunnen benutten, zolang we de energie maar erin (willen) steken.
Veel succes!
Overdenkertje
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
Omzetindex
Deze, toch wel, koude en natte week laten wij achter ons en wij kijken vooruit naar een week met meer zonneschijn en iets hogere temperaturen. Wij zetten in op 110 punten.