De naakte waarheid

26-04-2019

Op plaatsen waar de ontwikkelingen voor AGF-verkoop in het supermarktkanaal het eerst getest worden ziet men het gebeuren.

Winkels die groente “naakt” aanbieden zien de omzet met sprongen stijgen. De consument is het zat, al die plastic verpakkingen en dat is ook volkomen terecht. Wat gooien we met elkaar toch een rommel weg en wat kost dat een geld!

Aan alle AGF’ers onder u: u ziet het dat de toekomst wordt bepaald door keuzes die een mens maakt. En u heeft een heel sterke troef in handen: naakte producten te over! Een consument die dagelijks voorgeschoteld krijgt dat het niet goed is, zoals wij met elkaar de wereld vervuilen. Wat wilt u nog meer….

Daarbij dagelijks op de radio en televisie dat onze producten gezond zijn en nu heeft u weer een voorsprong op de vermindering van afval bij de consument.

Ja, het vergt wat inspanning en er moet moeite gedaan worden om die gezondheidsreclames krachtig aan te laten komen. En ja het zal moeite kosten om uw klant te overtuigen dat u het liefst naakte producten verkoopt en dat ieder zakje, tasje, tussenvelletje en wat er al niet meer gebruikt wordt, achterwege wordt gelaten vanwege milieuoverwegingen.

Natuurlijk, voor voedselveiligheid zijn er ook verpakkingen nodig die ik hierboven noem. Maar laat weten dat er zo verantwoord mogelijk mee om wordt gegaan en dat u waar mogelijk plastic wilt en zult vermijden.

Wij willen ook met liefde meedenken en meewerken. Ons dak is voorzien van zonnepanelen. We zijn de eerste die de verpakte champignons in een kartonnen doosje voor u beschikbaar hebben. Wij proberen zo economisch mogelijk uw bestelling op tijd af te leveren. En ja, ook als u geen wikkelfolie meer om uw container of pallet wilt, laten wij dat achterwege. En denkt u gerust met ons mee. Onderweg naar een schonere wereld, wij en u en laat het weten dat u graag NAAKT verkoopt en bezuinigd op plastic, de consument zal het waarderen.

Koningsdag!
Jammer, het kan zo’n mooi feest zijn, maar waarom op zaterdag?
Voor velen is de zaterdag een dag met een goede omzet. Dan willen mensen kopen, terrasjes zijn vol en als het weer een beetje meewerkt is dit zo’n dag dat je met plezier je zaak runt. Nu door Koningsdag moet dat helemaal anders. Best lastig, al geldt dit gelukkig niet voor iedereen.

Maar goed, sowieso na de Pasen in een vakantieperiode moet er heel veel geschipperd worden, aanpassen aan het weer, de omstandigheden enzovoort. Gelukkig zijn velen er bedreven in geraakt door ervaring. En tegelijkertijd kun je van deze onrust op de kalender gebruik maken van de kansen die er zijn. Mensen moeten toch eten immers. En als vaste shoptijden vervallen zullen mensen op andere dagen of juist op andere plaatsen hun inkopen doen. En dan kunt u op de meest onverwachte momenten wat extra’s presteren, als u uzelf en uw zaak daar tenminste op voorbereid!

Dus zorg voor een goed gevulde zaak, met de juiste producten welke de consument dan ook verleid tot aankoop. En we weten het allemaal: aan groente en fruit kunnen de mensen zich te goed doen zonder gevaar voor de gezondheid. Lekker en verantwoord eten, smikkelen en smullen, daar staan we voor!