Klimaat

18-01-2019

Wanneer krijg je nieuwe kansen? Dat kan zijn als een nieuw jaar start, maar ook als je een nieuwe dag begint, de mogelijkheden zijn eindeloos.

Waar we nu in de praktijk mee te maken krijgen is de wisseling van seizoenen. De “gewone” mandarijnen zijn aan het einde van hun tijd, maar zoals u al leest, wat is tegenwoordig nog gewoon? Vroeger deden telers er alles aan om het mandarijnenseizoen te vervroegen, met zeer matige resultaten. Fruit dat te vroeg, smakeloos en met een slechte houdbaarheid op de markt kwam deed onze handel geen goed. De nieuwste ontwikkelingen zijn gericht op het verlaten van de seizoenen en dat levert in deze productgroep verbazingwekkende resultaten op. Volle kleuren, volle smaken en een veel betere houdbaarheid zijn het gevolg. En die latere soorten zijn zo lang beschikbaar dat we bij de ouderwetse “gewone” mandarijnen zelfs een “te vroeg” gevoel kunnen krijgen.

De komende weken gaan we genieten van; Nour, Or, Clemenvilla, Tango, Nadorcott, Clemen–dolce, Minneola, Fortuna, Clemenmiele, Ellendale en nog meer soorten mandarijnen die zeer de moeite waard zijn. En u kunt uzelf hierdoor gemakkelijker onderscheiden van de concurrentie door de juiste keuzes te maken. En die kunnen voor iedereen anders zijn.

Waar moet u over nadenken:

A – de prijs. De beste soorten zullen ook het duurste zijn, maar er zullen ook voordelige keuzes gemaakt kunnen worden.

B – uw klanten. Worden mandarijnen gekocht voor consumptie door volwassenen of voor kinderen. Proef zelf en luister vooral ook naar de reacties  van uw klanten. Late mandarijnensoorten kunnen een sterke smaak hebben die door kinderen minder wordt gewaardeerd en door volwassenen wel gewaardeerd.

C – land van herkomst. Mandarijnen uit Israël groeien warmer en zijn daarom bleker dan het fruit dat groeit op plekken waar de nachten koud zijn. Dan gebeurt het dat de smaak top is en de kleur wat bleker.  

D – motie. Lekker fruit eten roept gevoelens op van lekker, geluk, trek in meer, een ‘ik ben goed bezig” gevoel. Dus probeer daarom uw klant juist in te schatten waarvoor ze komen.

Wij zullen in elk geval zorgen voor een ruim en aantrekkelijk aanbod!