Tuuuutti Fruuuutti

03-08-2018

Op vakantie zat ik op een strandje, waar 2x per dag een koopman met een kruiwagen vol met watermeloenen, kokosnoten, gevlogen ananassen en mango’s aan kwam lopen. En met zijn uiterst kenmerkende roep en zijn top kwaliteit producten tegen beste prijzen wist hij vele klanten te trekken. Het fruit werd eet klaar gemaakt waar de klanten bijstonden, en na een week dit te hebben aangezien, merkte je in het hele dorp en op het hele strand dat de badgasten allemaal de kenmerkende roep tussen de oren hadden zitten. Zelfs de toonhoogte van de roep werd her en der moeiteloos gekopieerd.
En wat nog mooier was, de mensen kwamen in beweging op het moment dat de roep werd gehoord. Nou hoeft u dit niet te kopiëren hoor, dat zou te ver gaan, maar we hebben het wel over herkenbaarheid.

En daar kunt u wel over nadenken. Is er iets in gedrag, sfeer, kleur, geur, kleding, geluid, grapjes of noem maar op wat mij herkenbaar maakt voor de consument? Laat het in elk geval iets zijn waar de mensen zo mogelijk op afstand al blij van worden, dat geeft de mensen een reden om bij u te komen en te kopen.