De dagen worden weer langer…
Deze week is de eerste maand alweer voorbij en starten we met februari. De dagen worden al langer en dat merk je vooral tegen de avond, met name op de dagen die helder en zonnig zijn. Helaas hebben we daarvan de laatste tijd wel iets te weinig gehad, maar ja, dat zijn zaken die we niet kunnen regelen.
Wat kunnen we wel….?
In de winter kan het vriezen en dooien. Vorst is zeker niet de beste compagnon voor een goede verkoop, maar dat is regen, storm, grijs en somber weer ook niet. Laten we er dan ook maar niet te veel over klagen en mopperen, want het helpt toch niet. We kunnen wel inspelen op de actuele situatie en op het gevoel van de consument. Na wekenlang boerenkool, hutspot en meer winterse kost denken we dat de consument toe is aan wat meer zonneschijn op tafel en dat willen we deze week bereiken met een weekactie met bospeen. Een echt mooi en stralend product. Uiteraard, als de situatie erom vraagt, kunt u hiermee groot en kleurrijk uitpakken. Ook kan het voorkomen dat de omstandigheden vragen om andere, bijvoorbeeld meer winterse producten in de voorste linie van uw presentatie, dat is aan u! Speel dagelijks in op de actuele situatie.
Parijs…
Ik mocht een paar dagen doorbrengen in Parijs, een pracht stad. Naast alle mooie gebouwen, lekker eten en wat daar allemaal niet meer bij komt kijken, trof ik in de buurt van ons hotel een straat met heel veel groente- en fruitspecialisten. Op een strekking van zo’n 300 meter waren er vier en om de hoek ook nog één, een paar foto’s ziet u hieronder. Prachtig hoe ze daar kunnen uitstallen en mooi om te zien hoe daar de consument van harte lijkt te kopen, want in de morgen is de uitstalling vol en tegen de avond was deze toch echt leeg. Ik weet dat je Parijs niet kunt en mag vergelijken met Nederland en al uw specifieke locaties, maar de sfeer rondom onze producten straalde daar echt. Je kan merken hoe trots men daar is op hun zaak en hun producten.