Oranje koorts!
Komt het door de commercie dat het lijkt dat heel Nederland weer Oranje kleurt of zijn de verwachtingen echt zo hooggespannen? De EK pools vliegen je weer om de oren en je kunt de TV niet aandoen of ze weten niet hoe gek ze moeten doen om het oranjegevoel op te wekken. Het blijft altijd een vraag in hoeverre je daaraan mee moet doen, maar een aantal feiten komen ondanks alles toch boven drijven:
- Oranje is en blijft een mooie zomerse kleur en daar krijgen heel veel mensen een goed gevoel bij, voetbal of niet.
- Als mensen enthousiast zijn en toch gaan kijken bestaat de mogelijkheid dat er vraag komt naar producten die de feest vreugde kunnen verhogen en dat zijn niet alleen maar bitterballen.
- De jeugd voelt zich snel aangesproken en is gek op gadgets en andere gekkigheden die het oranje gevoel versterken.
- Het kan commercieel gezien geen kwaad om er aandacht aan te besteden.
Dus of je nou voetbalfan bent of niet. Het leeft in het land en daar moet je op een bepaalde manier gebruik van maken. Zelfs als je zo’n hekel hebt aan al dat gedoe. Bedenk dan dat er meer mensen zijn die dat hebben en die tijdens die wedstrijden een heerlijk rustig plekje opzoeken. Onder andere om even lekker te genieten van een pondje kersen, bakje aardbeien, of blauwe bessen om te snacken tijdens het lezen van een boek of een kop gember thee met verse munt, of enzovoort.
Laat weten dat je er bent voor iedere consument en heel, heel veel in huis hebt om ze te verwennen.