Wat wil je horen

06-06-2020

De afgelopen week stond weer bol van het nieuws. Als je de radio aan hebt, de TV, social media, je telefoon en noem maar op, het is niet te missen. Iedereen vindt er het zijne of het hare van. Gelukkig valt het bij ons in het bedrijf nog wel mee, al die politieke discussies, maar ik kan me best voorstellen dat er tijden en gelegenheden zijn waar het nieuws je de neusgaten uitkomt.

Natuurlijk, het is goed te weten wat er om ons heen gebeurd, maar soms of het nu over de Corona crisis gaat of over het openen van de terrassen, de scholen, wel/niet op vakantie, de demonstraties tegen de apartheid en discriminatie. Het lijkt soms niet op te houden.

Wat heeft dat met een AGF-zaak te maken zult u denken, nou genoeg. Ook uw klanten lopen/zitten in dat nieuws. Soms is het zo dichtbij dat je er wel over moet praten, soms zover weg, dat je het wel naast je neer kan leggen. Waar het om draait is dat het je gemoedstoestand kan beïnvloeden en ook die van je klant. Als je het over klantrelaties hebt kun je niet voor alles je ogen dicht doen, maar je kunt ze ook niet met al het nieuws en jouw mening daarover belasten. Daarom is het goed om je klant altijd in de ogen te kijken en dan de juiste weg tot verzorging van die klant te kiezen.

En last but not least: geef een glimlach cadeau, kost niets, levert veel op.