Vakantie periode 2019
Wij rollen er zo maar in, de vakantieperiode. Voor de één een periode van rust en voor een andere de drukste periode van het jaar. Het ligt gewoon aan je locatie, plaats en komende en gaande vakantiegangers. Er zal dus voor iedere zaak een eigen beleid nodig zijn en dat weet u zelf als geen ander. Waar de een zijn winstmarge probeert omhoog te krijgen, kan een ander deze juist onder druk zien staan door consumenten die er gewoon niet zijn.
Denkt u er weleens over na, dat juist in zo’n rustige periode het goed kan zijn uw zaak extra scherp te profileren. Immers als de mensen in uw plaats thuisblijven, omdat ze vakantie te duur vinden, doen ze toch boodschappen en dan is een goedkope AGF-specialist zeker welkom, want deze mensen speuren vaker dan gemiddeld naar goedkoop.
Zo kunt u extra traffic genereren. Ook zijn er winkels die hun marge verhogen, hoe komt dat over bij uw vaste klanten? Ervaren zij dat als prettig? Of heeft u daar een systeem voor, zodat deze vaste klanten ook weer met plezier terugkomen als de vakantietijd voorbij is? Juist dan heeft u hen weer nodig. Zo zie je maar, er is altijd wel iets om over na te denken. En als u iets doet, doe het dan bewust! Veel succes de komende weken.