Volsmaak vernieuwd!
Vol Smaak is als marketing- en communicatieconcept in 2010 gelanceerd voor de betere groente- en fruit specialisten van Nederland en is door veel AGF-specialisten omarmd in de loop van de jaren. Het unieke aan dit initiatief is dat het voor het eerst is gelukt om een grote groep van zelfstandige ondernemers in de AGF samen te laten werken op productniveau met een vastgestelde prijs en dus marge. Dit was nodig om de flyers, website en alle andere manieren van communicatie naar de consument professioneel en eigentijds gezamenlijk te laten maken en wij zijn dankbaar dat wij als Postuma AGF hierin de verbinding mochten zijn!
Veranderende wereld
De wereld om ons heen verandert als een komeet en het (koop)gedrag van uw consumenten verandert al even snel. Vol Smaak staat voor bijzonder in “gewone” AGF. De kreten die daarbij horen zijn lekker, eerlijk en gezond! De boodschap is en was … onze appelen, bloemkolen en aardbeien, of welk product dan ook, hebben veel meer smaak dan het aanbod van de supermarkten. Dit sloeg geweldig aan, om het simpele feit dat als het op papier en/of website staat de consument het veel beter accepteert dan wanneer ze het alleen hoort in uw winkel. Kwaliteit, onderscheidend vermogen, producten in (het begin van) het juiste seizoen aan de man brengen waren de belangrijkste elementen.
Eerlijk is eerlijk de supermarkten zijn ons in de loop van de jaren behoorlijk gaan napraten, maar gelukkig doen ze bijna nooit wat ze beloven, want die inkoopprijs is daar nog steeds o zo leidend en de mooiste producten koop je nu eenmaal nooit voor de laagste prijs.
Nog specialer
Na veel onderzoek hebben we besloten dat Vol Smaak nog meer onderscheid moet krijgen om de specialist nog sterker te maken in de veranderende wereld om ons heen, want een excellent product dat alleen bij u te vinden is, is de reden voor de consument om bij u terug te komen. Wij willen de consument beter kennis laten maken met de exclusieve producten uit ons assortiment. Producten die helemaal nog niet gangbaar zijn in de supermarkt of bij lange na niet in die kwaliteit en de bijzondere smaak! U moet daarbij denken aan producten als Hollandse kasbloemkool, gevlogen mango, Hollandse druiven en ook de meest exclusieve (citrus)vruchten. Kortom, alles wat moeder aarde aan mooie producten voort kan brengen.
Concreet
We willen voorgaande handen en voeten geven door 1 actie (dus 1 zijde van de flyer) te gaan gebruiken voor exclusieve producten waarbij de prijs minder op de voorgrond zal staan. Het gaat erom dat u iets aanbiedt wat uniek is en dus niet 1 op 1 verkrijgbaar is bij de supermarkt. De tekst zal zich nog meer gaan toespitsen op uitleg over het product zelf, wat je ermee kunt doen en zal de consument nieuwsgierig willen maken en laten overgaan tot aankoop van het product. Wanneer het in de smaak valt, dan zal de consument voor een herhalingsaankoop bij u terug gaan komen. Simpel, omdat ze het nergens anders kunnen krijgen.
Met beide benen op de grond
De andere zijde van de flyer blijft met dezelfde insteek zoals we het al deden, alleen in een vernieuwd jasje. Het gaat om vrij gangbare producten. Wanneer we handig inspelen op seizoensinvloeden en oogstmomenten en werken met telers die de beste kwaliteit leveren, kunnen we de consument blij maken met AGF dat ze moet blijven verrassen met vooral de smaakeigenschappen van het product. Het leuke is dat het prijskaartje voor de consument klein blijft. De basis is dat de prijsactie sowieso onder de gangbare supermarktprijzen moet liggen en dat de consument dus eigenlijk de beste spullen koopt voor een lage prijs. Daarmee zeggen we ook hardop dat de specialist gewoon niet duur is, maar dat je er wel de beste producten, adviezen en service krijgt.
Tot slot
Wij zijn overtuigd dat deze stap de juiste is en past in deze tijd. We hopen dat u ons wilt steunen en de uitleg ook deelt aan uw medewerkers en dat we op de juiste manier de consument mee gaan krijgen in onze wondere wereld van gezond en lekker, Vol Smaak dus. Wij wensen u veel succes en zijn benieuwd naar uw bevindingen.
Overdenkertje
Heeft u interesse in Vol Smaak? Kijk dan op www.volsmaak.nl en vraag uw verkoper u in te schrijven.
Omzetindex
De temperaturen blijven zomers en we gaan richting de langste dag. Wij houden onze koers aan met 125 punten.