header
divider

Week 20, 2018

Moederdag, 13 mei
Pinksteren, 20 & 21 mei
VEG., 20 & 21 juni

Telraampje

Al jaren spreek ik mijn ergernis uit naar diverse Zuid-Afrikaanse exporteurs over het feit dat ze niet kunnen (willen) tellen als het gaat om mandarijnen. 9 van de 10 keer wordt dit product aangeboden in de maat 1, 2 of 3 in een 10 kilo doos en dan blijft het altijd maar raden hoeveel stuks er in een doos zitten. Een Nederlander wil graag weten wat hij krijgt voor zijn geld. Nu zijn we door ervaring wel een stuk wijzer geworden en weten we dat er normaal gesproken dan 80, 90, 120 en 140 stuks in een doos zitten, maar niet altijd. Is de sortering klein, dan kan het wat meer zijn, valt de sortering grof, dan wat minder. Als je dat tegen hun zegt, halen ze heel relaxt de schouders op en zeggen ze: je hebt toch die 10 kilo gehad die we je berekend hebben, dus wat wil je nou…

Dan geef ik vaak het voorbeeld van Spanje, Marokko en nog veel meer landen die wel kunnen tellen en ik heb ze zelfs al eens aangeboden een telraampje cadeau te doen, maar ze worden er niet warm of koud van, zo lijkt het.
Waar ze wel warm van worden is een constatering wanneer het product niet lekker of slecht is, want één ding is zeker: ze produceren met hart en ziel en staan voor de kwaliteit van het geleverde product.

Dat is voor dit bewuste product, mandarijnen, ook wel prettig te weten, want met lekkere mandarijnen kun je als specialist echt scoren. Dan moeten we het maar op de koop toe nemen, dat de aantallen soms wel iets afwijken van wat we in Nederland denken. Als alternatief zijn er uiteraard ook mandarijnen van andere exporteurs en/of andere landen te koop, maar dan vervalt in de meeste gevallen de term bonbonnetjes en dat is iets wat u de komende week uitgebreid kunt gebruiken. Bekijk onze actie!


3c3ab67d5a62d42924b5339315d730cbe9c1dd3a
gelelijn

Spaanse watermeloenen van Caparros

Onze vaste leverancier Caparros heeft de Superior Taste Award 2017 gewonnen voor hun watermeloenen Black Seedless. Watermeloenen telen is een bijzonder iets. Een veld met meloenen is in zijn geheel klaar of nog niet…. Door structureel te wachten tot het juiste moment van oogsten hebben ze bij Caparros de hoogste kwaliteitsstandaarden gehaald en dat vertaald zich in smaak. Dat betekent dat zij zich niet laten leiden door een prijs, maar gewoon wachten op het juiste moment van oogsten.
Naast de watermeloenen zullen we dit jaar ook starten met Piel de Sapo (dat is Spaans voor; huid van een pad) meloenen. In deze meloenen zie je ook extra kwaliteit terug als mensen met de juiste vakkennis het juiste oogstmoment bepalen. Dan is smaak gegarandeerd en wordt de prijs minder belangrijk. In Spanje zelf is dit de meest gewaardeerde meloen. Aanstaande maandag verwachten we de eerste van deze meloenen en met de bovengenoemde watermeloenen zijn we al een paar weken bezig.

IMG_4627
gelelijn

Asperges uit de oven

Volgend weekend is het alweer Pinksteren, naast Moederdag voor veel mensen bij uitstek een moment om asperges te eten. We zitten echter alweer halverwege het aspergeseizoen en hoe leuk is het dan om de koningin van de groente eens op een andere manier te bereiden.
Het is namelijk ook heel erg lekker om ze klaar te maken in de oven, met deze manier van bereiden komt de lichtzoete smaak van de asperge nog meer naar voren. Bovendien heb je hiermee een heel eenvoudige manier om de asperges op tafel te zetten.
Schil de, bij voorkeur wat dunnere, asperges en snij ze in grote stukken, meng hier wat olie, peper en zout doorheen, leg ze in een ovenschaal en zet ze vervolgens 30 minuten in een voorverwarmde oven op 160 graden. Tussentijds een keer doorscheppen en je hebt verrukkelijke asperges op tafel staan.
Het is ook heel leuk om er bijvoorbeeld (ongeschilde) groene asperges en voorgekookte krieltjes aan toe te voegen. Geeft u dit receptidee mee aan de klant of legt u ze alvast kant en klaar in ovenschaaltjes in uw koelvitrine? De keus is aan u! Vanuit onze kant veel verkoopsucces gewenst in ieder geval!

IMG-20180511-WA0001
gelelijn

Waar ligt uw aandacht?

We naderen Pinksteren, we zitten volop in de asperges en in de aardbeien. Waar ligt nu uw aandacht? We hebben meer kennis, meer service, betere producten, betere telers en noem maar op, maar toch liggen aardbeien en asperges overal.
We hebben een periode van heel mooi weer achter ons, de asperges en aardbeien werden overal in grote getale verkocht. De behoefte is er.
Als ik kijk bij ons zelf op de verkoopafdeling, wanneer u de inkopen doet, valt het op wanneer een klant 1 of 2 dagen geen aardbeien of asperges koopt. Dat is toch vanzelfsprekend in deze tijd? En omdat het allemaal vanzelfsprekend is, kunnen we toch ook onze aandacht iets meer verdelen?

Zo staat Moederdag voor de deur en alle moeders zijn dol op aardbeien. U heeft ze liggen, aardbeien. Zou het een leuk idee zijn om cadeaupakketten te verkopen voor 10 weken lang gratis aardbeien? U verpakt 1 bakje aardbeien, maakt een waardecheque / stempelkaart en de gelukkige ontvanger kan 10 weken lang (onder door u uitgewerkte voorwaarden) gratis aardbeien afhalen. Hoe leuk is dat? U heeft 10 weken een (nieuwe) vaste klant in de winkel, welke u hopelijk kunt verleiden tot een vaste klant voor altijd!
Daarnaast kunnen we onze aandacht verleggen naar producten waar het onderscheid nog groter is. Begrijp me niet verkeerd, we moeten zeker laten zien waar de behoefte ligt. Wel kunnen we het product waar compleet onderscheid ligt, daar bijvoorbeeld in gelijke mate bij presenteren. Dat is misschien wel net de strik om uw klant, dat u hem/haar voor u heeft gewonnen als (voorlopige) vaste klant.

Het mooiste voorbeeld hiervan is zeer actueel, namelijk Satsuma mandarijnen… Een product dat te teer is om te verpakken, een product dat echt ontzettend lekker is en mandarijnen is toch ook wel zo’n gemeengoed wat iedereen lekker vindt. Het grootste voordeel bij deze mandarijnen is, wanneer het in de smaak valt, kunnen ze niet bij de supermarkt terecht om hetzelfde of een soortgelijke te kopen. Met deze mandarijnen heeft u, naar mijn mening, toch een allemansvriend in huis. Groot of klein bijna iedereen vindt zo’n mandarijntje fijn! En vergeet vooral niet, u bent exclusief, u bent onderscheidend! Mandarijnen is dan wel een groot artikel als voorbeeld, maar er zijn ook een tal van kleine artikelen te noemen waar dit op van toepassing is. Presenteer dit in kleinere mate en steek hier uw energie in. Door het te laten proeven en uw klant te overtuigen kan de weg naar herhaling alleen maar naar u leiden. Wanneer u alleen maar de focus op aardbeien en asperges hebt liggen, er vanuit gaande dat u dit daardoor ook veel verkoopt, dan is het voor de consument een stuk makkelijker om daarna op een willekeurig adres een herhalingsaankoop te vinden.
Veel succes
Team Postuma

Overdenkertje:
De ultieme onderscheiding is wanneer de weg van herhaling alleen maar naar jou kan leiden.
Omzetindex
Het Pinksterweekend in hetvooruitzicht en bovendien met heerlijk weer... Tel daarbij op een tal van onderscheidende producten en dan zijn wij overtuigd van een goede omzetindex! Voor deze week 125 punten!
aandacht-300x300
gelelijn

Prijsvergelijking

Deze prijsvergelijking is bedoeld om inzicht te geven in de prijzen van de supermarkt
Prijsvergelijking
gelelijn

Weekacties Postuma

Bekijk hier de weekacties van Postuma
Postumaweek20
gelelijn
de groentemannen

Weekacties

De Groentemannen

de groentemannenweek20
bekijk-assortimentslijst
gelelijn
Logo Uitgekookt

Weekacties Uitgekookt

Uitgekooktweek20
bekijk-assortimentslijst
divider

Blijf altijd op de hoogte via social media!

facebook twitter
footer
MailPoet