Week 3

11-01-2018

Voorwoord

In de mode!
Tja, zelfs bij groente en fruit kun je in, maar ook uit de mode zijn!
Hoe volgt u die mode of hoe creëert u mode? Dat is een vraag die me op de lippen ligt. Dus moet deze gewoon maar eens gesteld worden.
Wat is dan mode in groente en fruit?
Het zal niet anders zijn dan in de echte modewereld aan de hand is: slechts een enkeling loopt in de haute couture van de wereldberoemde modeshows. Daar kun je in “de gewone wereld” niet de kost aan verdienen. Deze geven wel richting aan de producten voor de onderliggende lagen van de bevolking en als ik het zo mag zeggen, uiteindelijk ligt de mode zelfs bij “Zeeman”, alleen wat later en wat anders.

AGF-mode begint vaak op culinair niveau en daalt dan geleidelijk af naar de meer gangbare luxe winkels en de markt en komt uiteindelijk zelfs bij de prijsvechters te liggen.
Waar moet je dan aan denken?
Koppert cressen zijn zeer moderne en culinaire producten en je ziet door de jaren heen dat het toch, al is het moeizaam, steeds breder gebruikt wordt. Met als hoogtepunt de alom geaccepteerde tuinkers, die je eigenlijk algemeen tegenkomt.

Maar kijk ook naar producten als verse kruiden, munt en wat denkt u van verse gember, kurkuma, de paddenstoelen, exotische citrussoorten en ga zo maar door. Wat wil ik zeggen: als het vriest is het normaal dat u aan boerenkool denkt. Is er een griepgolf, dan denkt u aan extra vitamines en zo is er meer. Denk aan verse gember voor verkouden mensen, verse muntthee in de zomer, verse kruiden en verder alles dat u of uw personeel zelf  “in de mode “ acht. Want mode is maar relatief, u loopt toch ook het liefst in de kleren die het lekkerst zitten en u eet toch ook het fruit en de groente waar u zin in heeft? Blijf denken, motiveren en innoveren als het om uw corebusiness gaat. Uw toekomst!